fbpx

Rozgrzewka z podaniem jedną linie dalej.

Organizacja ćwiczenia
  • Czas ćwiczenia 10′.
  • Pole ćwiczenia: Stożki ustawione w odległości 6m.
  • Sprzęt: Stożki, Piłki, Drabinka koordynacyjna.
Opis ćwiczenia

Zawodnicy ustawieni w 2 grupach na 6 pozycjach. Ćwiczenie rozpoczyna zawodnik z piłką. Wykonuje podanie do partnera, który ustawiony jest po przekątnej. Po podaniu zawodnik przyjmuje piłkę i zagrywa ponownie po przekątnej linie wyżej, następny zawodnik wykonuje podanie wsteczne i wykonuje zadania na drabince koordynacyjnej. 

Wskazówki i Uwagi

Zawodnicy przechodzą z ćwiczeniem ogólnorozwojowym na odcinkach 6m – w momencie zmiany miejsca, a miejsce zmieniają zawsze przechodząc linie wyżej (jak na animacji i grafice). Ćwiczenia koordynacyjne wprowadzasz Ty lub jeśli masz zawodników starszych i świadomych to mogą sami dobierać sobie zadania na drabince. Rozgrzewka, powinna być wprowadzeniem, jednocześnie prostym do wykonania, ale efektywnym dla zawodników, dlatego zwróć uwagę na punkty coachingowe poniżej.

Punkty Coachingowe

Zawodnicy w rozgrzewce są już przygotowywani do głównej części zajęć. Skupiamy się na podaniu linie dalej. Pomijamy środkową strefę i chcemy żeby nasi zawodnicy zagrali silną piłkę do wybiegającego zawodnika.

Nie chcemy, żeby nasi zawodnicy stali przy stożkach, wymagaj od nich, żeby cały czas pracowali od i do piłki.

Ćwiczenia koordynacyjne to problem polskich zawodników, szczególnie w niższych ligach – dlatego w każdym treningu przemycaj w ćwiczeniach zadania koordynacyjne.

Czy rozgrzewka musi być powiązania z częścią główną treningu? Zdania są podzielone, a jak są podzielone to sam musisz znaleźć najlepsze rozwiązanie dla siebie. Ja osobiście staram się już w rozgrzewce przemycać i akcentować niektóre rzeczy, które chce żeby moi zawodnicy trenowali w dalszej części treningu. A Ty jakie masz zdanie na ten temat? Pozdrawiam Damian!

Shopping cart

0

No products in the cart.