fbpx

Rozgrzewka

Opis ćwiczenia:

Zawodnicy ustawieni tak jak na grafice. Rozgrzewka w formie rywalizacji 1v1. Trener wprowadza piłkę do wybranej strefy – zadaniem zawodników jest praca 1v1 i szukanie możliwości zagrania piłki do kolejnej strefy. 

Wskazówki | Uwagi:

Po zagraniu piłki do dowolnej strefy gra toczy się dalej. Zawodnicy mają dowolność zagrywania piłki do określonych stref.

Opis ćwiczenia:

Zawodnicy podzieleni na dwie grupy. Równocześnie rozpoczynają ćwiczenie. Opis ćwiczenia według numeracji na rysunku: 1 – 2 Bieg wokół pomarańczowych stożków. 3 – Wymiana podań np. 4-6 podań. 4 – Ćwiczenia koordynacji na drabince. 5 – Przyśpieszenie do palików.

Wskazówki | Uwagi:

Zawodnicy w zadaniu 1-2 bieg przodem – bieg tyłem – bieg przodem. Zadania na drabince koordynacyjnej określa Trener lub jeśli prowadzisz drużynę juniorską to zawodnicy mogą sami określać zadania na drabince koordynacyjnej. Zadanie 4 sprint do tyczki nie może być na 100% Niech to będzie akcent dynamicznego wyjścia na odcinku 3-4 metry.

Opis ćwiczenia:

Zawodnicy ustawieni tak jak na animacji. Gra odbywa się na ograniczonym polu. Zadaniem zawodników jest gra na utrzymanie – po określonej ilość i podań lub na sygnał trenera, zawodnicy muszą uwolnić się z mniejszego pola gry, wykonując podanie do partnera, który swoim ruchem poszerza pole gry. Po uwolnieniu zawodnicy wykorzystują całą powierzchnie pola gry.

Wskazówki | Uwagi:

Ćwiczenie proponuje stosować w części wstępnej treningu. Zadaniem gry jest utrzymanie lub zwiększenie bodźców treningowych lub przygotowanie naszych zawodników do zwiększenia obciążenie treningowych. Dobrze sprawdzi się to ćwiczenie również jako jedno z elementów rozgrzewki meczowej.

Opis ćwiczenia:

Zawodnicy ustawieni jak na animacji i grafice. Zadanie rozpoczyna zawodnik z piłką, który prowadzi piłkę do pachołka (1)
przy pachołku wykonuje zwód z piłką i podaje piłkę do partnera (2). Zawodnik wyraźnie wykonuje ruch od i do piłki (3). Po
przyjęciu piłki prowadzi ją do pachołka (4) i przy pachołku wykonuje zwód i podaje piłkę do partnera, który wybiega na
pozycję (6) i po przyjęciu piłki przeprowadza piłkę slalomem pomiędzy stożkami

Wskazówki | Uwagi:

Zawodnicy przy pachołku muszą wykonać określony zwód z piłką, możesz Ty narzucać zwody lub
zawodnicy sami wybierają. Każde przyjęcie piłki musi być kierunkowe, które przygotuje zawodnika do
dalszej część i ćwiczenia. Zwracaj uwagę na ruch zawodnika od piłki i do piłki, zė by ten ruch był
wyraźnie zaakcentowany. Formę prowadzenia piłki slalomem, określa Trener.

Opis ćwiczenia:

Zawodnicy ustawieni tak jak na animacji. Zaczynają zawodnicy z piłką – wykonują podanie do partnera ustawionego po przeciwnej stronie. Po określonej ilość i podań zawodnicy wykonują ćwiczenia ogólnorozwojowe po linii prostej, zmieniając się miejscami. Po określonych ćwiczeniach ogólnorozwojowych przechodzą ponownie do podań. Ten element rozgrzewki powtarzamy kilka razy. Drugi etap to ćwiczenia techniczne z elementem startów. Po skończonym ćwiczeniu technicznym zawodnik wykonuje dynamiczny start ok. 5m.

Wskazówki | Uwagi:

Podania i przyjęcia piłki wew. cz. stopy. Ćwiczenia techniczne – zawodnik narzuca partnerowi piłkę rękoma np. wew. cz. stopy, proste podbicie, głowa. Ćwiczenia techniczne określa trener.

Opis ćwiczenia:

Zawodnicy ustawieni tak ja na animacji. Ćwiczenie rozpoczynają zawodnicy z piłkami – podanie do zawodnika ustawionego po prawej stronie (prawa ręka). Podanie jest z informacją CZAS lub PLECY. Po podaniu zawodnicy wykonują ćwiczenia ogólnorozwojowe do środkowego stożka, obiegają go i idą w dalszym ciągu z ćwiczeniem w miejsce podania piłki.

Wskazówki | Uwagi:

Musimy zwrócić na komunikację pomiędzy zawodnikami. CZAS – przyjęcie i podanie / PLECY – gra na ścianę. Również pamiętajcie o tym, zė zawodnicy mają wykonywać ruch do piłki i od piłki, a każde podanie musi być dokładne. Każde podanie jest wew. cz. stopy, tak samo jak przyjęcie piłki. Ćwiczenia ogólnorozwojowe określa trener.

Opis ćwiczenia:

Zawodnicy ustawieni jak na animacji i grafice. Zadanie rozpoczyna zawodnik z piłką, który prowadzi piłkę do pachołka (1) przy pachołku wykonuje zwód z piłką i podaje piłkę do partnera (2). Zawodnik wyraźnie wykonuje ruch od i do piłki (3). Po przyjęciu piłki prowadzi ją do pachołka (4) i przy pachołku wykonuje zwód i podaje piłkę do partnera, który wybiega na pozycję (6) i po przyjęciu piłki przeprowadza piłkę slalomem pomiędzy stożkami.

Wskazówki | Uwagi:

Zawodnicy przy pachołku muszą wykonać określony zwód z piłką, możesz Ty narzucać zwody lub zawodnicy sami wybierają. Każde przyjęcie piłki musi być kierunkowe, które przygotuje zawodnika do dalszej część i ćwiczenia. Zwracaj uwagę na ruch zawodnika od piłki i do piłki, zė by ten ruch był wyraźnie zaakcentowany. Formę prowadzenia piłki slalomem, określa Trener.

Opis ćwiczenia:

Ćwiczenie rozpoczynają jednocześnie zawodnicy pierwsi w rzędach. Zawodnik z piłką wykonuje podanie do partnera ustawionego po przeciwnej stronie. Zawodnik przyjmuje piłkę i zostawia ją na miejscu. Następnie oboje wykonują ćwiczenia ogólnorozwojowe zmieniając miejsca po przekątnej. Dalsza część ćwiczenia analogicznie do początku. PODANIE – PRZYJĘCIE – ZMIANA PO PRZEKĄTNEJ Z CWICZENIEM OGÓLNOROZWOJOWYM.

Wskazówki | Uwagi:

Przyjęcie i podanie piłki wewnętrzną częścią stopy. Ćwiczenia ogólnorozwojowe ze zmianą miejsca wykonujemy po 2 razy. Zwracamy uwagę na komunikację pomiędzy naszymi zawodnikami oraz ruch od i do piłki. Po skończonej wymianie podań zawodnicy wracają truchtem do rzędów.

Opis ćwiczenia:

Zawodnicy podzieleni i ustawieni tak jak na animacji. Ich zadaniem jest gra na utrzymanie i zdobycie określonej ilości podań – po zdobyciu podań, druzẏ na przegrana otrzymuje zadanie specjalne.

Wskazówki | Uwagi:

Liczbę podań określa trener, jeśli chodzi o moje wskazówki do tego ćwiczenia – jak widzicie jest to forma “dziadka” – więc już od początku musicie kontrolować intensywność. Żeby to nie było “klepania do klepania” Również ̇ co zawsze powtarzam i zwracam uwagę w każdym ćwiczeniu to komunikacja. W tej grze dajemy pograć naszym zawodnikom, dlatego nie ograniczamy im ilość i kontaktów oraz zachęcamy do gry 1v1.

Opis ćwiczenia:

Zawodnicy ustawieni jak na animacji i grafice. W polu ćwiczenia (ok. 20×25 metrów) oznaczamy stożkami trójkąty. Ważne jest, aby zbudować znacznie więcej trójkątów niż ̇graczy. Następnie grupa zostaje podzielona i około 2/3 drużyny stoi w wolnych trójkątach, a pozostali gracze swobodnie prowadzą piłkę w polu ćwiczenia. Liczba graczy nie ma znaczenia dla tego ćwiczenia. Gracz z piłką prowadzi piłkę i szuka wolnego gracza w trójkącie – gracz w trójkącie przyjmuje piłkę kierunkowo i wprowadza ją do pola ćwiczenia (prowadzi piłkę w polu i szuka wolnego gracza). Zawodnik, który rozgrywa piłkę, nie wchodzi w trójkąt gdzie podał piłkę, ale szuka innego wolnego trójkąta.

Wskazówki | Uwagi:

Zawodnicy mogą mieć ograniczona ilość kontaktów z piłką. Trójkąty mogą dowolnie zmieniać. Kolory trójkątów można wykorzystać konkretnie do określenia zmiany pozycji lub podania. W młodszych grupach zamiast prowadzenia piłki możemy dodać wariant swobodnego biegu i kozłowania piłki.

Baza Ćwiczeń Treningowych to nowy materiał zawierający ćwiczenia treningowe, które w znaczy sposób poprawią Twoja pracę – nie musisz już szukać ćwiczeń w Internecie, miej je wszystkie pod ręką.

Codziennie 6 nowych ćwiczeń treningowych.

Ćwiczenia w 6 grupach treningowych (Rozgrzewka, Pass&Movement, Małe Gry, Gry Zadaniowe, Gry i Zabawy, Trening na Hali)

Grafiki ćwiczeń treningowych ze szczegółowym opisem (grafika w programie ProTrainUp).

Animacja każdego ćwiczenia (kod QR) (animacja w programie Unicoach).

Shopping cart

0

No products in the cart.