Pole ćwiczenia: 20m x 20m (pole się zmniejsza wraz z ilościa zawodników w grze).
Sprzęt treningowy: Stożki, Oznaczniki.
Cel zadania: Kształtowanie działań motorycznych + zabawa integracyjna.
Gry i zabawy.
Motoryka.
Szybkość reakcji.
Spryt.
Kontrola przestrzeni.
Punkty treningowe są zmienne i uzależnione od fazy gry w jakiej znajduje się zespół i co Trener chce "wyciągnąć" z danego ćwiczenia.
Opis ćwiczenia
Zawodnicy ustawieni tak jak na grafice. Każdy zawodnik ma ogon (oznacznik). Zadanie polega na chronieniu swojego ogona – jednocześnie zawodnik musi starać się wyrwać ogon innego zawodnika. Uwaga: w początkowej fazie zawodnik, który wyrwał “ogon” rzuca go na zemię, a zawodnik, który stracił ogon zbiera go ponownie – montuje i wraca do gry. W dalszym ciągu gry można wprowadzić zasadę, kto traci ogon odpada. W takim przypadku należy oznaczyć miejsce w którym mają się zbierać zawodnicy, któzy stracili ogon.