fbpx

Trening strzelecki ze współpracą środkowej części boiska.

Organizacja ćwiczenia
  • Czas ćwiczenia 15′
  • Pole ćwiczenia: Połowa boiska.
  • Sprzęt: Stożki, Oznaczniki, Piłki, Tyczki (Postacie), Małe bramki.
Opis ćwiczenia
Zawodnicy ustawieni tak jak na grafice i animacji. Zawodników ustawiamy na pozycjach 1-2-3-6-8-10-11-7-9. Zadaniem zawodników jest współpraca w centrum pola gry. Założeniem jest wymiana podań – zawodnicy muszą budować i grać po trójkącie po czym muszą rozegrać piłkę w boczną strefę boiska. W bocznej strefie boiska mamy dwa rozwiązania. Wariant I: Zawodnik na pozycji 7-11 przyjmuje piłkę i wprowadzą ją lub dośrodkowuje w pole karne i tam następuje zakończenie akcji. Wariant II: Zagranie z centrum pola gry do strefy bocznej jest skierowane do zawodnika 2 lub 3, który współpracuje z partnerem 7,11 i rozgrywają piłkę z obiegiem gdzie zawodnik 2-3 wbiega lub dośrodkowuje piłkę w pole karne gdzie następuje zakończenie akcji.
Wskazówki i Uwagi

Zadanie jest w formie ścisłej bez przeciwnika. Nie narzucamy zawodnikom, że mają zagrywać piłkę od A do B i do C. Nakreślamy plan działania i coachingujemy dając naszym zawodnikom pole do kreatywnego zachowania. Ustawiamy dodatkowo na liniach pola karnego małe bramki. Do czego małe bramki? Po zakończonej akcji w sytuacji kiedy bramkarz złapie piłkę ma zadanie rzucić piłkę do jednej z dwóch bramek. Dlaczego tak? Nie chcę żeby to ćwiczenie kończyło się na zasadzie, bramkarz złapał i koniec. Dzięki temu rozwiązaniu bramkarz wykonuje dodatkowo swoją pracę. Co jeśli mam jeszcze obrońców na pozycjach 4-5? Jeśli mamy jeszcze środkowych obrońców możemy wprowadzić ich do formy ścisłej i niech oni rozgrywają początkowo akcję lub robimy progresję ćwiczenia i dodajemy obrońców, którzy mają zadanie bronić bramki. W takim rozwiązaniu ściągamy postacie lub tyczki i dajemy obrońcom zadanie po przejęciu piłki. 

Punkty Coachingowe

Współpraca 6-8-10.

Rozegranie akcji do bocznej strefy boiska.

Kreatywność, Kontrola przestrzeni.

Shopping cart

0

No products in the cart.