fbpx

1v1 z przeciwnikiem z tyłu (kontrola przeciwnika).

Organizacja ćwiczenia
  • Czas ćwiczenia 3′ praca – 1′ odpoczynek | 3 powtórzenia.
  • Pole ćwiczenia: 10-15m.
  • Sprzęt: Stożki, Oznaczniki, Stożki (małe bramki), Piłki.
Opis ćwiczenia
Zawodnicy ustawieni tak jak na animacji i grafice. W tym ćwiczeniu jesteśmy w fazie atakowania. Zawodnik przy piłce jest odwrócony tyłem do przeciwnika. Jego zadaniem jest kontrola nabiegającego przeciwnika – rywalizacja 1v1 i przeprowadzenie piłki przez jedną z 2 otwartych bramek. Obrońca ma zadanie odebrać piłkę i wyprowadzić ją z pola gry lub wykonać podanie do Trenera.
Wskazówki i Uwagi

W tym zadaniu zawodnik, który atakuje nie może odwrócić się z piłką przed tym jak do małej strefy nie wbiegnie obrońca. Wymagajmy kontroli przestrzeni, czucia przeciwnika. Odwrócić się w stronę bramki może dopiero z przeciwnikiem na plecach. Obrońca musi wykonać aktywny pressing i zwracać kontrolę na ustawienie się względem przeciwnika. Swoim ustawieniem ciała musi skierować atakującego w bezpieczną strefę. Ogólnie w tym ćwiczeniu skupiamy się na dwóch fazach gry atakowanie i bronienie. Dlatego coachingujemy zachowanie naszych zawodników w tych punktach.

Punkty Coachingowe

W tym zadaniu chcemy, żeby zawodnik w ataku grał tyłem do bramki z przeciwnikiem na plecach. Zwracaj mu uwagę na kontrolę zawodnika bez piłki, swoją postawą i pozycją ciała najpierw musi zastawić piłkę, a później z przeciwnikiem na plecach musi starać się odwrócić w stronę bramek. Nie może odwrócić się bez przeciwnika.

Zawodnik bez piłki jest w aktywnym pressingu. Swoją postawą musi wypchnąć lub skierować przeciwnika do bocznej strefy gdzie łatwiej będzie mu przejąć piłkę.

Gra tyłem do przeciwnika lub bramki, jest elementem na który musimy mocno zwracać uwagę. Bardzo często w meczu zdarza się, że zawodnik nie weźmie gry na siebie, nie przytrzyma zawodnika - tylko chce się pozbyć piłki grając piłkę np. zew. cz. stopy do boku nie widząc co się dzieje za plecami. Wtedy z ławki rezerwowych słyszy informacje "weź to na siebie - przytrzymaj!" No właśnie, my wymagamy, ale czy ćwiczymy to w treningu?

Shopping cart

0

No products in the cart.