fbpx

Gra 4v4 na 4 bramki.

Organizacja ćwiczenia
  • Czas ćwiczenia 3′ praca – 1′ odpoczynek | 3 powtórzenia.
  • Pole ćwiczenia: Optymalnie 2x pole karne.
  • Sprzęt: Stożki, Oznaczniki, Tyczki (małe bramki), Piłki.
Opis ćwiczenia
Zawodnicy ustawieni tak jak na animacji i grafice. W tym ćwiczeniu znajdujemy się w dwóch fazach gry, czyli bronienie i moment przejścia z bronienia do atakowania. Czy jesteś w stanie kontrolować dwie fazy gry, jeśli jesteś sam na treningu i nie masz asystenta? Uważam, że tak, jeśli nie dasz za dużo punktów coachingowych swoim zawodnikom. Zawodnicy podzieleni na dwie grupy (niebieski i biały). Grę zawsze rozpoczyna bramkarz, Trener wprowadza piłkę, kiedy opuści ona linie autową. Zawodnicy w bronieniu mają zadanie odzyskać piłkę, wychodząc wysoko do obrony i pressować zawodników atakujących. W sytuacji kiedy odzyskają piłkę muszą jak najszybciej wydostać się ze strefy konfliktu i przeprowadzić piłkę przez otwartą bramkę z tyczek. Zawodnicy atakujący mają zadanie wydostać się z pressingu i zakończyć akcję strzałem na bramkę, ale w tym ćwiczeniu jest to tylko dodatek i nie skupiamy się na tym elemencie. Dla nas najważniejsze tutaj się dwie fazy gry – bronienie i moment przejścia z bronienia do atakowania.
Wskazówki i Uwagi

Myśląc o bronieniu, zawsze musisz myśleć o atakowaniu. Dlatego musisz mocno coachingować to ćwiczenie i zwracać uwagę na szczegóły. Kiedy zawodnicy wychodzą do aktywnego pressingu muszą zabezpieczać strefy i uzupełniać braki w ustawieniu. Tutaj obrazowym elementem może być grafika z zaciśniętą i otwartą dłonią. Zaciśnięta dłoń jest kiedy bronimy, jesteśmy ustawieni blisko, zabezpieczamy strefy, a kiedy dłoń się otwiera – wychodzimy szeroko i jesteśmy w posiadaniu piłki. Pamiętaj, że każde ćwiczenie należy stopniować, jeśli jest za trudno koryguj, np. dodaj zawodnika neutralnego, powiększ pole gry, zmień proporcję z 4v4 do 4v3. Jest za łatwo ogranicz liczbę kontaktów, zmniejsz pole gry – bądź aktywny, cały czas reaguj!

Punkty Coachingowe

Najważniejszy punkt coachingowy w tym ćwiczeniu. Gramy w wysokiej obronie i wykonujemy aktywny pressing na zawodników drużyny atakującej, jesteśmy w tym elemencie agresywni piłkarsko. Jednak nie możemy zapominać o zabezpieczeniu stref i zawężaniu pola gry, które da nam asekurację i nie rozciągnie naszych formacji. Musisz na to bardzo mocno zwracać uwagę, nawet kosztem przerywania ćwiczenia. Nie bój się tego robić, musisz być aktywny i cały czas korygować błędy, bo w meczu już nie będziesz miał na to tyle szansy.

Jeśli zawodnik podejmuje decyzję o bronieniu i wychodzi do aktywnego bronienia (pressingu) to musi być już kontakt, nie może zrobić dwóch kroków do przodu i w ostatniej chwili wykonuje krok w tył. Nie! Tego nie chcemy w tym ćwiczeniu, zaraz taką sytuację przerywamy i korygujemy. Zawodnik wychodzący do wysokiej musi być pewny, że jego koledzy z drużyny odpowiednio wykonają pierwszy punkt coachingowy.

Odzyskaliśmy piłkę, jesteśmy w momencie przejścia z bronienia i do atakowania – ta faza trwa dosłownie chwile i w tej krótkiej chwili chcemy jak najszybciej wydostać się ze strefy konfliktu, uciec szeroko i dlatego zawsze broniąc musimy myśleć o ataku, musimy dać naszym zawodnikom informację co mają zrobić w takiej sytuacji. Ja tutaj chcę żeby aktywna była zasada pięści zamkniętej i otwartej.

Mam nadzieję, że ćwiczenie zainteresowało Ciebie i wykorzystasz je w swoim treningu - daj znać w komentarzu, co byś zmienił, może coś dodał?. Wiem, że jedno ćwiczenie, przeprowadzone przez dziesięciu trenerów, będzie miało dziesięć różnych wariantów - dlatego liczę też na Twoją opinie. Zapraszam Ciebie również do sprawdzenia nowych materiałów treningowych, które na pewno wzbogacą Twoją bazę treningową. Pozdrawiam Damian!

Shopping cart

0

No products in the cart.