fbpx

Gra 1v1 z przeciwnikiem z tyłu.

Zawodnik, który potrafi grać tyłem do przeciwnika to duży plus dla zespołu. Taki zawodnik powinien być silny na nogach, ale także sprytny. W grze 1v1 tyłem do przeciwnika w pierwszej kolejności zawodnik musi chronić i zabezpieczać piłkę, a dopiero później szuka możliwości rozegrania akcji. Dzisiaj chcę pokazać nowy środek treningowy w formie gry 1v1 z przeciwnikiem z tyłu. W tym zadaniu zawodnik najpierw chroni piłkę i w dalszej części rozgrywa piłkę w dwóch wariantach treningowych.

Organizacja ćwiczenia
  • Czas ćwiczenia 15′
  • Pole ćwiczenia: Polowa boiska (Orlik).
  • Sprzęt: Stożki, Oznaczniki, Piłki, Małe bramki, Tyczki.
Opis ćwiczenia

Zawodnicy ustawieni tak jak na grafice i animacji. Zadanie jest w dwóch wariantach treningowych. Wariant I: Ćwiczenie rozpoczyna zawodnik z piłką (1) podaje piłkę do bocznej strefy boiska, (2) tutaj zawodnik w pierwszej kolejności ma zadanie piłkę zabezpieczyć, a dopiero w drugiej opcji wchodzi w rywalizację 1v1. (3) Po wygraniu gry 1v1 dośrodkowuje piłkę w pole karne (4) gdzie wbiega zawodnik ofensywny i (niebieski) defensywny (biały) ze strefy gdzie grają 1v1 z finalizacją akcji ofensywnej. Wariant II: Ćwiczenie rozpoczyna zawodnik z piłką gdzie (1) podaje piłkę do partnera ustawionego w bocznej strefie (2) zawodnik przyjmuje piłkę i po krótkim prowadzeniu (3) wymienia podania z zawodnikiem, który ustawiony jest w strefie pola karnego (4) zawodnik w pierwszej kolejności ma zadanie zabezpieczyć piłkę, a później zagrać piłkę wsteczną i wbiec w pole karne gdzie musi sfinalizować akcję ofensywna w sytuacji 1v1. 

Wskazówki i Uwagi

Ćwiczenie w dwóch wariantach. Schemat podań według animacji. Zwracaj uwagę na ruch zawodników od piłki i do piłki. Zawodnik ofenswny grający tyłem do przeciwnika ,jeśli otrzyma piłkę ma zadanie gry 1v1, jeśli odrazu nie ma możliwości gry 1v1 musi piłkę zabezieczyć (ochronić), a później wejść w grę 1v1. Obrońca po odzyskaniu piłki zdobywa gola na jedną z małych bramek.

Programy Treningowe dla Twojej drużyny.

20 gotowych konspektów Treningowych (konspekt na każdy dzień tygodnia)

80 środków treningowych (ćwiczenia się nie powtarzają)

Grafiki ćwiczeń treningowych ze szczegółowym opisem (grafika w programie ProTrainUp)

Animacja każdego ćwiczenia (kod QR) (animacja w programie Unicoach)

Dodatkowo eBook – Fundamenty Gry (plik do pobrania PDF)

Dodatkowo eBook – Struktura Jednostki Treningowej (plik do pobrania PDF)

Shopping cart

0

No products in the cart.